Skip to content

Åh herregud ska jag verkligen börja på universitet?!

17 januari, 2012

Okej. Jag kanske ligger lite efter. Pratade med av dom andra tjejerna som ska gå sjukgymnastprogrammet. En söt liten 92:a från Skåne som precis har tagit studenten. Hennes mamma har redan både beställt OCH betalat för alla böcker till alla kurser vi ska ha i princip. Jag har inte ens KOLLAT på vår kurslitteraturlista. Och nånting säger mig att mamma inte kommer bli så imponerad om jag föreslår att hon ska bidra. Så det blir nog till att hänga på diverse sidor för begagnade böcker om det inte ska sluta med nudlar till frukost/lunch/middag resten av månaden.

Fick förresten punktering på bilen igår. På Ikea-parkeringen. Så går det när man vill köpa sig ett par nya gardiner och äta köttbullar till lunch. Som tur var fanns det en bilverkstad i närheten dit jag vackert fick promenera och be om hjälp av två trevliga mekaniker som i ett nafs både hade bytt och lagat däck. Tur att det finns snälla människor när man själv inte ens vet hur en domkraft fungerar.

No comments yet

Kommentera

