Skip to content

Det är lite mycket just nu

28 december, 2011

Flytta mig hit och flytta mig dit. Jag har aldrig flyttat på riktigt. Bott i en resväska på en massa olika ställen har jag gjort dom senaste åren men att flytta på riktigt har jag aldrig provat. Och nu ska jag helt plötsligt ta mitt pick och pack och bege mig till Göteborg, på riktigt.

Så frågan har varit; hur gör man?? Vad ska med, vad ska inte med, måste jag ha släp, ska jag ha bil eller ska jag ta tåget ner och bo ur en resväska den här våren också?

Men nu tror jag nästan att jag har en plan. Inte tajmad och klar in i minsta detalj men den börjar ta form i alla fall. Efter att varit extremt velig med tjejen jag ska hyra lägenhet av har jag bett henne att ta fram alla möbler hon har. Säng, soffa, tv-bänk, bokhylla,.. allt! Sen nån gång i januari packar jag Opeln full med bra att ha-saker. Typ duschdraperi, gardiner, porslin, kläder osv. Och kör ner helt enkelt, en Sverige-road trip från en kust till en annan.

För just ja, jag har ju blivit med bil också. Mamma och pappa köpte nytt i somras och jag fick överta skrutt-Opeln. Kaching!

One Comment leave one →
  1. Linda permalink
    28 december, 2011 22:10

    AAAAAAAAAAAAAAAAH fy fan kick äääääääässs! haha jag önskade att jag kunde vara med på din road trip, det hade varit en kulig resa! (grattis till bilen också ju!)

Kommentera

