Skip to content

Hej höst

26 oktober, 2011

Häromdagen körde jag och pappa 11 mil upp till Norrbotten och Piteå och hämtade vinterdäck. Några dagar för sent kanske med tanke på att det var is på vattenpölarna redan förra veckan. Blev ihjälcharmad av Pite-dialekten som jag tycker är så fin och kände en liten längtan efter första snön när vi körde hem. För en månad sen exakt var pappa på besök hos mig i Edinburgh där det var indiansommar med 20-25 grader varmt. Kontraster.

Annat bra den här veckan:

  • Har ätit ett Buremål på Krysset. Så. Jävla. Gott.
  • Har kunnat pricka av en massa saker på min to do-lista inför Sydamerikat. fast lika många nya punkter har nog tillkommit.
  • Har fått paket från Skottland! En nyckelring med The Stig från Top Gear. Hon känner mig som ingen annan den där Sus.
  • Har löst ungefär en miljon korsord. Har faktiskt saknat det lite. Korsord på svenska.
  • Har återupptäckt det fantastiska med att bo i en liten stad, har sprungit in i gamla vänner vid varenda tur in till stan. Det är fint det.
No comments yet

Kommentera

