Skip to content

Äntligen hemma

18 oktober, 2011

Edinburgh till Bureå via Karlstad, Stockholm och Hudiksvall. Vill inte riktigt tänka på hur många timmar som har spenderats på flyg, tåg och buss den här helgen. Och allt det här släpandes på 1 miljon påsar och väskor som vägde alldeles för mycket. Inget enkelt projekt direkt.

Men jag fick ju hänga med Carro och helt plötsligt dök Jennica upp från ingenstans som en gubben-i-lådan. Vi gick ut och åt god mat, körde pubrunda i Kalrstad och jag skrattade tills jag grät flera gånger om.
Sen blev det ju då Stockholm (som jag faktiskit inte har varit i på riktigt sen jag var 18), där vi såg Britney Spears live i Globen och kikade i en mängd fina affärer. Och för er som undrar; nej det var inte den bästa konserten jag har varit på i mitt liv men jag fick se Brittan skutta runt på scen i en paljettbikini och sjunga hit me baby one more time. Bara en sån sak liksom.
Och till slut fick jag ju hälsa på Jossan och Markus uppe i Hudiksvall, bli kär i deras katt Sigge och skvallra ikapp allt som har hänt sen sist vi sågs som var på tok på länge sen.

Helgen får med andra ord toppbetyg men nu är jag hemma och har fått kramats med hunden och ätit plättar med hemmagjord hallonsylt och allt är precis som vanligt igen. Borta bra men hemma bäst.

No comments yet

Kommentera

