Skip to content

Städa, tvätta, packa

26 september, 2011

Om ganska precis 2½ vecka går flyget hem till Sverige men precis exakt idag känns det som att flytten börjar. Med Kent på högsta volym städar, sorterar och slänger jag en massa saker som inte ska få följa med hem men som ingen annan kommer vilja ha. Andra saker hamnar i ge-bort-högen och en del hamnar i högen för sånt som redan nu kan packas ner, typ dom där jeansshortsen som jag på allvar trodde att man kunde behöva om man bodde i Edinburgh. Ha! Årets skämt.

För imorn kommer ju pappa! Som var här redan i våras men tyckte att det här stan var ju faktiskt ganska intressant. Billiga flyg på det och sen var resan bokad. Muséer ska besökas, god mat ska ätas och på lördag åker vi ner till Manchester, Old Trafford och Man U – Norwich.

Redan när jag var hemma i somras tog jag med mig grejer tillbaka. Vinterjackan och andra saker som jag visste att jag inte skulle behöva nåt mer. När brorsan + flickvän hälsade på i augusti prackade jag på dom saker och nu har jag stora planer på att pappa ska rymma helst halva min garderob när han åker igen.

Så idag börjar den, flytten från det ganska fina livet i den här ganska fina staden.

No comments yet

Kommentera

