Skip to content

2 veckor med lchf

7 juni, 2011

Okej, lite har jag fuskat. Som när Marcin (vår dessertkock på jobbet och dessutom världens roligaste person!) gjorde en efterrätt åt mig förra veckan. Ginger and lime icecream with chocolate ganache. Gudomligt.

Sen fick jag ett breakdown när jag hade en ledig kväll och bara var tvungen att unna mig nåt vilket resulterade i en visserligen väldigt lchf-ig efterrätt, chokladmousse, men det hela gick ändå överstyr när jag åt upp allt. Herregud, jag är verkligen hetsätaren nummer ett ibland.

Men annars har det gått bra, jag som alltid brukar se ut som att jag är gravid i 7:e månaden när jag har ätit har en mycket mindre uppsvälld mage, sockersuget är i princip helt borta och man är ju mätt så länge! Dessutom passar favoritjeansen som jag knappt fick på mig för 2 månader sen så mycket bättre.

Lchf får 4 av 5 toasters. Även om jag saknar ostmackor.

No comments yet

Kommentera

