Skip to content

Men jaha

31 maj, 2011

Det där nya livet som jag började för några veckor sen, med löpning löpning löpning. Hur gick det med det? Bara bra, tackar som frågar, knappt 30 km i veckan har avverkats och det har varit ROLIGT!!

Belöningen för detta? Benhinneinflammation. Såklart. Att jag aldrig lär mig att det är bäst att börja lagomt så man slipper sånt här. Det får bli back to bascis i veckan med spinning och hålla tummarna för att detta ger med sig fort!

Tills vidare peppar jag mig med kaffe med SpanishMaria, vi ska gå till ett svenskt (!!) café med utsikt över The Meadows, Edinburghs motsvarighet till New Yorks Central Park,.. eller älvsbrinken i Skellefteå om du så vill.  Största utmaningen lär bli att hålla sig lchf när jag har hört ryktas om att dom har hemmagjort knäckebröd. Herregud, jag börjar dregla bara jag tänker på det.

One Comment leave one →
  1. Linda permalink
    3 juni, 2011 18:40

    Du, på tal om benhinneinflammation, alltså om du får det ofta så säger Simon att det kan bero på typ att muskeln sitter fast i benet eller något liknande (jag lyssnar inte alltid så noga så jag kommer ihåg exakt!) och att man kan fixa det genom att separera dem, något som han faktiskt har testat på några och det blir bättre av det. Så jag skulle kunna ”boka in en tid” nu när du kommer hem? Dock så varnar jag dig, det gör tydligen ont som SATAN och han har gjort det på klubbens ”hårding” och han var en millimeter ifrån att storböla! Det tål att tänkas på tycker jag, du som är intresserad av detta springandes tänkte jag.

Kommentera

