Skip to content

Jomen just ja

25 maj, 2011

Jag testade att köra igång lite med LCHF häromveckan. Helt enkelt bara för att den här dieten som jag har hållit mig till i vinter inte har gjort under för min hälsa.

Började som sagt för nån vecka sen men har fuskat lite fram tills nu, och i måndags bröt jag ihop totalt. Det hela började med att jag kom till jobbet toktrött och bakis och en av kockarna gjorde minipizzor åt mig. Sen kom Izzy in med sin födelsedagstårta och då var det liksom över. Gick till Sainburys efter jobbet och köpte Ben & Jerrys och popcorn och åt det till middag.

Men nu, idag börjar jag om, på riktigt. Jag har varit till en hälsoaffär och köpt fiberhusk och linfrön och kylen är fylld med grädde, grekisk yoghurt, ost, creme fraiche, bacon och ägg. Ingen aning om det här kommer att funka med det är ju värt ett försök i alla fall.

Det som känns allra jobbigast är att jag inte får äta bröd. Alla som känner mig vet ju att mackor liksom är min stora passion här i livet, kan äta hur mycket som helst. Att det dessutom bakas sjukt gott bröd på jobbet som vi får äta hur mycket vi vill av gör inte saken bättre. Jag ska därför ägna min lediga onsdagskväll åt att baka linfröröd, helt utan mjöl. Wish me luck.

Min inspiration just nu är i alla fall Cissi Wallin, kan hon kan jag!

No comments yet

Kommentera

