Skip to content

Det snurrar i min skalle

9 maj, 2011

Igår hade Helen och Ellie sin avskedsfest, snartsnartsnart åker dom iväg på en resa som på tre år ska ta dom runt hela jorden och lite längre. Som jag kommer sakna dom. Dom är såna där fantastiska människor som man blir glad av att jobba med, som aldrig säger nej till en drink (och definitivt inte den där sista, onödiga kvart i 3-drinken) och som skickar fina mitt-i-veckan-sms. Edinburgh kommer helt enkelt inte vara lika bra när dom har åkt.

Hela veckan har väderleksrapporten sagt att det skulle regna och hagla igår men precis i tid för barbecue-partyt blev det sommar och sol. Fantastiskt. Fantastiskt mycket folk, fantastiskt mycket mat och tårta och fantastiskt mycket drinkar. Efterfest hos Sam med schackspel och dans och en mycket lång promenad hem alldeles för sent, eller tidigt beroende på hur man ser på saken.

Just precis nu snurrar min skalle och jag är så glad att jag bytte bort mitt jobbpass och tackade nej till vinprovningen som jag skulle på i eftermiddags. Enda gången jag har varit ur sängen var för att gå ner till butiken på hörnet för att köpa cola och den där löpturen jag skulle ut på ikväll känns mycket avlägsen.

OM det var var värt det.

No comments yet

Kommentera

