Skip to content

Man få ju int va dum för då kan man ju bli som Hedlund. Eller hur Hedlund?

11 februari, 2011

När man inte har köpt en ny plattång sen man var 16 och snyltat på andras de senaste två åren kan det vara dags att göra nåt åt saken. Särskilt när plattänger av märket GHD är ungefär hälften så dyrt här som hemma i Schweden.

Nu tänker ni att det spelar ju inte så stor roll när det ändå inte är samma uttag här som hemma vilket i princip skulle göra den värdelös utanför Storbritanniens gränser. Men aha! Det är här snilleblixten kommer in. Jag kom på den fantastiska idén att man kanske kan byta till en vanlig hederlig stickkontakt à la svensk standard på nåt vänster. Så jag googlade elektriker i Skellefte-trakten, hittade en som såg pålitlig ut och mailade (skratta nu inte Carro) och frågade om det var möjligt.

Ja, svarade han, helt klart möjligt om än olagligt och skulle kosta typ en tjuga. Kalas säger jag och förhoppningsvis dimper min helt egna plattång in nån gång under dagen!

One Comment leave one →
  1. Carro permalink
    11 februari, 2011 12:32

    tack nu känns mitt liv lite bättre när jag vet att du lever därborta..
    nästa steg är väl att försök att inte gå om varandra på msn.
    ogillas att du är i en liten svacka, vi måste språkas!

Kommentera

