Skip to content

Älska ledighet

4 januari, 2011

Jag älskar att bo i en stad där jag inte behöver kliva upp ur sängen förrän 8 på kvällen och ändå hinna med både dusch, middag, sen bio och drinkar.

Jag älskar att bo i en stad där jag kan gå på bästa cocktail-stället på en måndag-kväll, äta en hamburgare, chickenwings och friterad haggis och på något sätt hamna mitt i en konversation med två random människor varav den ena är från Nord-Irland och den andra numera bor i Australien.

Jag älskar att bo i en stad där jag bara behöver betala £29 i månaden för att vara medlem på ett gym som är ungefär lika stort som min lågstadieskola.

Jag älskar att bo i en stad i ett helt annat land som har ett IKEA så att jag fortfarande kan äta knäckebröd.

Dessutom älskar jag att bo i ett land som kan göra att jag får ett sms av min roommate där det står ”MEN TROR DU INTE ATT DET ÄR STÄNGT???! JAG HATAR DET HÄR LANDET!!!!” när hon har traskat i 40 minuter ut till postkontoret bara för att upptäcka att det tydligen är en röd dag i det här landet idag. Banken är också stängd och jag blev sen med att betala hyran, igen.

Imorn kommer jag nog kanske inte att älska livet lika mycket, efter 4 dagars underbar ledighet är det dags att gå tillbaka till jobbet. Suck.

No comments yet

Kommentera

