Skip to content

Edinburrrrr

21 december, 2010

Just nu sitter jag i soffan invirad i både täcke och filt och fryser ändå snart ihjäl. Charmen med att bo i ett gammalt hus med galen takhöjd är ingen hit när det är kalltkalltkallt ute. För en månad sen skrev jag att det skulle bli konstigt med en snöfri vinter. Stryk det. Tidningarna påstår redan att det här är den värsta vintern på ett århundrade och det är inte ens januari än, flygplatserna är halvstängda och det är ingen ordning på tågen. Tack och lov att jag inte ska hem över jul.

Så nåt positivt då? Jo, jag vågade mig ner på stan efter jobbet idag (och fick nästan panik över att trängas med alla andra sista-minuten-shoppare) och hittade till min lycka en topp från Whyred som jag har dreglat över sen i höstas, nu på rea. Hallelujamoment kallas det för!

No comments yet

Kommentera

