Skip to content

Dagen i korthet

30 november, 2010

ca 9.00: Vaknar av att brevbäraren bankar på vår dörr. Får mig till slut upp och öppnar dörren där jag möts av en mycket irriterad man som ger mig ett paket. Pappa har skickat säsong 1, 2 och 3 av The Wire, KACHING!

ca 10.30: Traskar iväg till jobbet genom slasket.

ca 12.00: Dödar nästan Helen genom att ge henne kakor gjorda av 90% nötter när hon är allergisk mot nötter.

13.00-16.00: Fryser, dricker kaffe, äter upp resten av kakorna och pratar med folk till höger och vänster som ojjar sig över vädret och sedan inser att dom pratar med en svensk, slår huvudet på spiken och säger: ”Du måste ju skratta åt oss som inte klarar av lite snö”.

ca 16.00: Går på mitt ”split”, beger mig genom snö och slask till Omni center där vi köpte gymkort igår. Eller Sus köpte, jag hade tydligen inte tillräckligt med pengar på mitt kort och fick skämmas och komma tillbaka idag och betala för mig. Slut på kontot och löning på onsdag hehe..

Precis just nu: Sitter hemma med blöta strumpor och väntar på att tiden ska gå så jag kan bege mig genom slasket tillbaka till jobbet och 6.30-11.30-delen av mitt pass. Sen väntar 2 dagars ledighet. WOW!

Slutsats av dagens strapatser: Det är dags för skottarna att investera i en plogbil ..!

No comments yet

Kommentera

