Skip to content

Hon den dära som jag bor med har ju också en blogg

9 november, 2010

sveamaria.blogspot.com

Hon skriver bra också, bättre än mig,. och ibland skriver hon till och med om mig! Och just precis idag har jag inte så mycket blogginspiration alls. Jag har sovit 14 timmar, suttit framför tvn, gått till banken och blivit förbannad för att dom är helt inkompetenta i det här landet och sagt nejnejnej till Pedro som försöker hitta folk att gå ut och festa med ikväll. Därför lånar jag Sus inlägg som hon skrev igårkväll, så har jag min dagliga bloggning avklarad. Tack och bock.

Maria: Citatmaskinen

Vi är övertrötta efter ännu en helg med för lite sömn och jag viker mig dubbel av skratt åt Maria som leverar underbara citat från soffan, invirad i IKEA-filten. Jag antar att det humoristiska kanske inte går hela vägen fram men jag provar:

När Maria kommer hem från jobbet catchar vi upp lite och Maria säger:
”Åh, förresten, min bank har SPÅRAT. Dom har skickat mig checkhäften?!” Jag fnissar några minuter åt hennes formulering och känner hur trött jag är.

Senare googlar jag vad sea bass egentligen är på svenska. Vi serverar det på restaurangen och vi åt det i fredags på en fantastiskt mysig fransk restaurang. Jag tar reda på att sea bass är havsabborre och googlar vidare för att få veta skillnaden mellan havsabborre och vanlig abborre. (Gotta love google, vad fattig på vetande jag vore utan det.) Följande utspelar sig därefter:
”Jävlar, havsabborren kan bli upp till en meter lång och väga 10 kg..”. Maria tittar upp från soffan, med munnen full av choklad och säger förvånat ”Vad sa du, en kilometer lång??”.

Och till slut: Det är riktigt kallt i lägenheten nu och vi har på oss tjocksockar, tjocktröjor och håller krampaktigt i filtarna. Maria går in i köket, kommer tillbaka och slänger sig ner i soffan samtidigt som hon säger:
”BRRR! Jag har aldrig frusit så mycket i mitt LIV!! …förutom när jag frös så mycket igår.”

Jag älskar min fru. Hon får mig att skratta på slitna måndagar!

No comments yet

Kommentera

