Skip to content

Miss Anna M Nyman

4 november, 2010

Så står det numera på mitt nya fina gröna bankkort från Lloyds TSB. Det tackar vi mamma och pappa för som tänkte att det är ju en jättebra idé att sätta tilltalsnamnet i mitten och andranamnet först när vi döper vårt barn.

Skönt i alla fall att äntligen ha fått ett bankkonto så man slipper bära runt på kontanter hela tiden plus att jag nu får lönen inbetald på ett konto istället för i checkform. Däremot är det ju inte det lättaste att bli bankkund i det här landet, det räckte till exempel inte med att jag fixade fram ett brev från min hyresvärd där han intygade att jag bor i den här lägenheten. Däremot gick det bra när jag tog med ett brev från min chef där hon skrev att jag bor på den här adressen.

Hej-vart-tog-logiken-vägen??

No comments yet

Kommentera

