Skip to content

Angående det här med pengar

29 oktober, 2010

För dom dagar jag hann jobba här i september fick jag ut £189 i lön. Ungefär 2000 svenska kronor. Det här har jag faktiskt lyckats leva ganska bra på, till och med en dagstripp till Glasgow och en jacka och jobbkläder från Zara har kunnat rymmas i budgeten. Resten av pengarna har gått till drinkar, mat ute och sjuka mängder müsli som jag och min sambo äter i tid och otid.

Men sen i helgen tog det liksom slut. Jag var tvungen att ta ut ett förskott från jobbet på £50 för att kunna betala vårt hostel. Idag lämnade jag tillbaka en tröja till HM som jag egentligen ville ha kvar, fick £5 tillbaka som genast försvann till att köpa diskmedel och ett smörpaket och när det senare kom fram en tiggare till mig kunde jag för första gången i hela mitt liv ärligt säga att jag inte har en endaste slant att ge bort.

Kan det bli löning snart tack?

No comments yet

Kommentera

