Skip to content

Harremin va dom skämm bort mig

27 oktober, 2010
tags: , ,

Alltså, det här med vegetarisk mat. Det närmaste jag har kommit i mina dagar är i princip grekisk sallad. Därför är det något av en aha-upplevelse att faktiskt få äta god och vällagad mat på jobbet. (Jag jobbar alltså på en vegetarisk restaurang för er som har missat det.

Dessutom är våra fantastiska kockar duktiga på att skämma bort oss på andra sätt, sticker till oss helt hemgjorda chokladpraliner och låter oss provsmaka den helt hemgjorda glassen (eller ja, allt är ju hemgjort på det här stället, och det allra mesta är dessutom ekologiskt).

Och idag gjorda en av killarna den godaste risotton jag har ätit i hela mitt liv. Ingen vet riktigt som var i den men det var riktigt riktigt gott i alla fall. Jag är fortfarande lite i himlen.

Och fan vad roligt det är att faktiskt jobba på ett ställe där man vet att man serverar bra mat och att det dessutom nästan bara är galet sköna människor som jobbar där gör inte saken sämre. Om jag trivs? Ojaa

Detta bildspel kräver JavaScript.

No comments yet

Kommentera

