Skip to content

Hem ljuva hem

26 oktober, 2010

Den extremt dåliga uppdateringen senaste dagarna beror på att vi har varit tvungna att bo på ett hostel och inte haft tillgång till en enda sekund av internet. Vår hyresvärd behövde lägenheten 4 dagar, vi har vetat om det sen vi flyttade in men vi har försökt förneka det så länge som det var möjligt. Vi gillar ju den här lägenheten. Nej fel, vi ÄLSKAR den här lägenheten och att behöva dela sovsal med okända människor som vi gjorde första veckan vi var här kändes inte alls roligt.

Självklart är det ju så att just den här helgen har det hänt så mycket att jag hade kunnat skriva ett kilometer-långt inlägg varje dag. Men nu fanns det ju ingen möjlighet till det så ni får en liten summering istället. Here goes.

Torsdag: Drinkar med John som sagt, vi gick till Lebowskis som har white russians som specialitet och drack kanske lite för många. Haha kanske, understatement of the year, jag har inte mått så dåligt sen förra sommaren när jag Ellinor testade att dricka en hel bag-in-box. Men det var en riktigt trevlig kväll i alla fall!

Fredag: Efter för lite sömn och bakis-känsla i kroppen kämpade jag mig iväg till jobbet för att sedan skynda mig hem igen, packa ihop mina grejer och ta sikte på vårt hostel. Där väntade jag på att frugan skulle sluta jobba, vi fixade till oss och begav oss ut för ett glas vin. På vägen hem från puben blev vi vittnen till en riktigt otäck misshandel på andra sidan gatan, bara några meter ifrån oss. Jag ringde polisen för första gången i mitt liv och halva natten gick åt till att sitta i baksätet på en polisbil och att lämna vittnesuppgifter. Det var riktigt riktigt obehagligt och att sedan gå och lägga sig och sova gick inte alls bra.

Lördag: Riktigt jobbig dag, alldeles för trött och galet mycket att göra på jobbet. Slutade jobba strax innan midnatt och blev motvilligt övertalad till att ta ett glas. Susanne joinade och vi gick till Bo’s, stammisstället för alla på jobbet. Ett glas vin blev två och tre och sedan gick vi vidare till Labyrinth som verkligen lever upp till sitt namn, ett riktigt konstigt ställe med vindlande gånger, en massa rum med olika teman och en biograf som visar skräckfilmer hela natten. Efter det hängde jag och Sus med Pedro, en av kockarna på mitt jobb till Cabaret Voltaire, en nattklubb där Pedro tydligen känner alla för vi slapp betala 12 pund i inträde och fick shots och drinkar för 1 pund styck. Jag fick se min första knarkaffär på riktigt nära håll och känner bara att den här staden är inte riktigt vad jag är van vid hemma. Efter att ha hittat en nattöppen restaurang där vi hamnade vid samma bord som två helt random killar ramlade vi in på vårt hostel halv fem på morgonen och kunde helt enkelt inte sluta skratta åt allt sjukt som hade hänt under kvällen. Om jag berättade alla detaljer skulle ni ändå inte tro mig.

Söndag: Jag jobbade långpanna och har aldrig varit tröttare i hela mitt liv. Det blev ju inte bättre av att jag gick till jobbet strax innan elva när det självklart visade sig att jag egentligen skulle börja klockan tolv.

Måndag: Både jag min partner in crime var lediga. Dagen ägnades åt att SOVA, äta god mat, en tur på Surgeons Hall Museum för att titta på läskiga kirurgi-grejer och en runda på stan för att försöka hitta Halloween-utstyrslar. Vi provade även den skottska specialiteten ”battered Mars-bar”. Helt enkelt en friterad Mars. Vår största fråga när vi hörde talas om det här för några veckor sen var: Varför?! Och nu efter att ha testat på är vår största fråga fortfarande VARFÖR?! Varför fritera godis?! Efter den kulinariska upplevelsen begav vi oss i alla fall till andra sidan stan och middag på The Basement följt av vin på en trevlig bar innan det var dags för sista natten med gänget på vårt hostel.

Det har varit en helt galen/trevlig/rolig/sjuk/otäck helg och jag kan ärligt säga att jag har aldrig längtat så mycket efter att få krypa ner i min egen säng. Dessutom har jag räknat pengarna kvar i min börs, 52 pence ligger där och skramlar och det är en vecka till löning. Älska livet. Tack och godnatt!

No comments yet

Kommentera

