Skip to content

Men alltså det sjukaste..!

20 oktober, 2010
tags:

Igår klev det in två kvinnor på restaurangen, mor och dotter, och banne mig om dom inte såg lite svenska ut. När jag gick fram och tog deras beställningar lyssnade jag på brytningen och vågade mig sedan på att fråga vart dom var från. Sweden svarade dom. Såklart.

När vi sedan fortsätter prata tycker jag mig höra att deras dialekt är bekant. Galet bekant. Så jag frågar vart i Sverige dom är ifrån. Skellefteå svarar dom. Såklart.

Vad är oddsen? Ärligt? Dessutom är dottern -84:a och känner naturligtvis folk från Bureå som jag också känner.

Liten värld? Jodu tack.

One Comment leave one →

Trackbacks

  1. Hej lill-lördag! |

Kommentera

