Skip to content

Jakten på vinterjackan

20 oktober, 2010

Det börjar bli kallt nu och min skinnjacka räcker inte riktigt till. Så jag och Susen promenerade iväg till TK Max mitt på dan. Det är typ världens största affär med en massa designerkläder till väldigt bra priser och en massa andra grejer. Naturligtvis hittade jag ingen jacka men frugan kom hem med ett par skor och vi har nu även en kniv som är så pass vass att man faktiskt kan skära igenom saker och en stekpanna som inte bränner allt.

Desto bättre gick det när jag tog en sväng ner på stan på eftermiddan, en trenchcoat inhandlades på Zara och nu är mina pengar verkligen slut. Jag har levt på dricksen i princip hela månaden och så bra är dom inte på mitt jobb. Tack och lov att jag får bra och gratis mat där i alla fall.

Precis just nu sitter jag nyduschad efter en löprunda i mörkret och väntar på att middagen ska bli klar och försöker bestämma mig för om det är en bra idé att gå ut för drinkar med Sus och hennes jobbvänner. Dessutom har det ramlat in ett sms från John på jobbet som ska ut imorn och vill ha sällskap. Det är ett hårt liv vi lever ska ni veta!

No comments yet

Kommentera

