Skip to content

Nytt land, nytt liv.. och en ny blogg?

11 oktober, 2010

Min förra blogg startade jag i juni 2008. Då bodde jag i en etta på Prästvägen i Skellefteå, jag jobbade på psyket, sprang broarna runt 5 gånger i veckan och umgicks med finfina Skellefte-bor på fritiden. Sen dess har det hänt en del, bland annat två vintersäsonger i Norge, en sommar i Visby och en i Karlstad. En massa nya ansikten, vänner, resor och upplevelser.

Precis just nu sitter jag i en lägenhet i Skottlands huvudstad Edinburgh där jag bor sedan exakt 3 veckor och 1 dag tillbaka tillsammans med Susanne. Susanne som jag träffade på Subway och rymde iväg till Spanien med våren -08 för att komma bort från allt möjligt och som jag nu har flyttat till ett annat land med.

Under dom här tre veckorna i Skottland har jag fått frågan ”Men varför kom du hit?” säkert 100 gånger. Och jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Jag vet knappt själv. Det bara blev så.

Nästa fråga som ställs är alltid ”hur länge ska du vara här då?”. Och jag vet inte riktigt hur jag ska svara där heller. Kanske till nån gång i vinter, kanske nån gång till sommaren. Vi får se.

Säkert är i alla fall att jag har hittat ett jobb där jag trivs, en  lägenhet som är fantastisk och som jag får dela med nån jag trivs och har roligt med och dessutom har jag träffat människor som jag nästan skulle vilja kalla för vänner.

Inte illa pinkat efter 3 veckor och 1 dag.

Som sagt, nytt land, nytt liv och nu en ny blogg också.

One Comment leave one →

Trackbacks

  1. Bloggen som dog «

Kommentera

